2022 baton rowerowy bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl 2017 button stats bikestats.pl 2016 button stats bikestats.pl 2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2011 button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy GrubyTno.bikestats.pl

Duszno ósemka by GrubyTno x 1,5

Niedziela, 13 września 2020

Miniustawka trzonu CST

Pierwsza moja rasowa ustawka z innymi kierowcami szosówki. Tak się składa, że to te same osoby, z którymi jeździmy na MTB :) Trasa dobrana nieźle, ale fatalnie pod kątem wiatru, ponieważ ponad połowa trasy to wiatr w ryja. Wymęczeni musieliśmy zajechać na zasłużony napój :)

• Sprzęt Carrera TDF
Piątek, 11 września 2020

Objazd trasy Solid MTB Owińska niedokończony

Objazd zakończył się turboglebą dekady, ale o tym za chwilę. Na trasę ruszyłem z parkingu po pracy standardową trasą pod Dziewiczą Górę. Jako że start trasy był w Owińskach, to postanowiłem, że rozpocznę objazd najbliżej Dziewiczej Góry, czyli od razu wjadę na techniczne ścieżki. Jak postanowiłem, tak zrobiłem i na dzień dobry robię najcięższy fragment trasy podjazdami i zjazdami po znanych mi singlach z elementami dropów i innych hop. W kilku miejscach muszę podprowadzać i gubię trasę ze względu na ustawione w liczniku zbyt rzadkie odświeżanie sygnału GPS. Jechałem po śladzie i ustawione 5 sekund nie starczało na zakrętach. W końcu dojeżdżam do miejsca startu wyścigu i wielce się dziwię jak świetny teren został tam zagospodarowany na rekreację.

Chwilę czasu spędzam nad wake parkiem:

Podjeżdżam następnie pod plażę, która jest już zamknięta:

Eksploruję też tereny pod ogniska i miejsca kempingu:

Dalej wznawiam ślad i jadę po szlaku zdumiony, że Lasy Państwowe pozwoliły poprowadzić trasę po leśnych bezdrożach i nienaruszonym ludzkimi nogami runie leśnym. Gdyby nie ślady wyścigu sprzed tygodnia nie wiedziałbym, że trasa wiedzie akurat tamtędy. Kilka razy przez to gubię się w lesie przez wspomniane już wcześniej problemy. W końcu dojeżdżam do znanych mi już singli w okolicach Dziewiczej Góry i chyba zbyt pewnie się poczułem, ponieważ... zaliczam najmocniejszą kraksę jaką kiedykolwiek doznałem.

Na jednym ze zjazdów wyrzuca mnie na jakimś korzeniu prosto na drzewo i odruchowo wciskam hamulce i skręciłem kierownicą. To spowodowało, że przeleciałem przez kierownicę prosto na główkę. Na szczęście upadłem na miękkie i wyryłem tylko dziurę w ziemi. Gdyby było tam coś twardszego mogło by się to gorzej skończyć. Po chwilowym zszokowaniu wstaję i robię rozeznanie w zdrowiu i w sprzęcie. Mi nic nie jest oprócz niewielkiego bólu karku, a w rowerze mam tak skrzywione przednie koło, że nie da się jechać bo ociera o lagi amortyzatora. Szybka analiza i stwierdzam, że wygięcie nastąpiło w miejscu zaznaczonym na zdjęciu. O dziwo wszystkie szprychy są całe.

Wizja powrotu na nogach 20 km do parkingu wzbudziła we mnie wyobraźnię i zaczynam szukać rozwiązania doraźnego. Po chwili kombinacji wykorzystuję furtkę i płot pobliskiego obiektu technicznego, w które wkładam koło tak, by wykorzystać dźwignię w miejscu wygięcia i odginam koło niemalże do prostego. To pozwala mi zamontować koło i dojechać do parkingu z zaoszczędzeniem czasu i sił na dojście.
Cała ta sytuacja pozostawia we mnie niesmak, że tak się dałem ponieść pewności siebie i pozostawiam nierozwiązane sprawy z objazdem trasy, co oznacza, że będę musiał jeszcze tam wrócić. Przynajmniej teraz będę mieć obie felgi w rowerze równe, gdyż tylne koło naprawiałem już wcześniej ze względu na pęknięcie w miejsca montażu nypla.
Czwartek, 10 września 2020

Duszno ósemka by GrubyTno

Wykonanie jednej pętli, bo na więcej nie było weny
Środa, 9 września 2020

Grzyby ride

Główny plan miał na celu sprawdzenie czy to już czas wybrać się na grzyby. Odpowiedź jest pozytywna, gdyż grzybów w lesie jak grzybów po deszczu.

Przez prawie całą trasę towarzyszył mi nad głową głośny samolot z Powidza (pewnie Hercules)

Po sprawdzeniu stanu runa leśnego pojechałem jeszcze na singiel w Kujawkach przy jeziorze oraz do Jankowa na plażę.
Czwartek, 3 września 2020

Falstart do pracy

Totalna klapa z wyjazdem do pracy rowerem. Od rana czaiłem przebieg deszczu na mojej trasie. Według wszelkich prognoz po moim starcie miało konsekwentnie przestawać padać, więc podjąłem ryzyko. Najpierw wyruszyłem szosówką, ale od razu zawróciłem bo lało się spod kół. Przesiadłem się na GT z błotnikami i ruszyłem. Za Rudkami skręcam w skrót szutrowy, gdzie dopada mnie całkowita ulewa i zaczynam jechać po jeziorze zamiast po szutrówkach. Przemokłem, zniechęciłem się i po 10 kilometrach zawróciłem do domu. Na miejscu przestało już lać. Powrót miałbym przy spoko pogodzie. Wszystko tego dnia było przeciwko mnie :)