2022 baton rowerowy bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl 2017 button stats bikestats.pl 2016 button stats bikestats.pl 2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2011 button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy GrubyTno.bikestats.pl

Statystyki odwiedzin

Luty, 2018

Poniedziałek, 19 lutego 2018

Jazda po Gliwicach

Z racji że wysłano mnie w delegację to wziąłem ze sobą rower w nadziei, że coś pojeżdżę. Niestety udało się pojeździć tylko w jeden dzień z uwagi na ilość zajęć, zimno, wczesny zmrok i ogólną niechęć do jazdy zimą.
Najpierw wyruszyłem wzdłuż rzeki Kłodnica, by po chwili zawrócić, bo nie spotkałem tam nic ciekawego. Panorama miejsca w którym zawróciłem:

Dalej pojechałem w kierunku centrum, gdzie minąłem park starokozielski:

Po drodze dotarłem też pod teatr miejski:

Z kolejnych atrakcji jakie widziałem to lotnisko aeroklubu Trynek, muzeum odlewnictwa w takim ciekawym budynku:

Mijam jeden z bardziej efektownych budynków jakie tam widziałem, czyli nowo wybudowaną halę sportową:

W dalszym ciągu odwiedzam Politechnikę Śląską i jej bliski także mi wydział:

Objeżdżam kolejny park, którym przebijam się do centrum i docieram do dworca PKP:

Następnie do rynku z takim ratuszem:

Nieopodal znajduje się też wieża kościoła pw Wszystkich Świętych, niestety słabo oświetlona:

Napotykam też pomnik Adama Mickiewicza:

Po tych odwiedzinach postanawiam jeszcze przejechać całą Kłodnicę wzdłuż do granic Gliwic i stamtąd dojechać do budynku, który szczególnie komponuje się w krajobraz, czyli kościół rzymskokatolicki pw św. Bartłomieja (może dlatego, że znajduje się na wzniesieniu i jest dobrze oświetlony):

Po tym szukałem jeszcze interesującego mnie miejsca, czyli kąpieliska leśnego, ale było za ciemno na takie poszukiwania. Poza tym zaciekawił mnie napis przed wjazdem do lasu na obrzeżach miasta, że jest zakaz wstępu ze względu na niewybuchy i niewypały.
Ogólnie rzecz biorąc szkoda, że nie dane mi było jeździć za dnia, bo wtedy więcej się zobaczy. Takie zwiedzanie po nocach, jeszcze w tym smogu, jest mało interesujące. Jako miasto oceniam je słabo, bo przyzwyczajony jestem do wszechobecnej zieleni w mojej okolicy. Nie dałbym rady chyba tam żyć :)
  • Sprzęt GT Avalanche 1.0
Piątek, 9 lutego 2018

Miasto

• Sprzęt Kross Level B8
Niedziela, 4 lutego 2018

Gniezno

Pierwszy wyjazd w tym roku po ponad miesiącu przerwy. Umówiłem się z Grzegorzem, że pojedziemy do Gniezna, bo miał tam coś do załatwienia. W pierwszą stronę przez Rudki, Kozłowo, Strzyżewa, Goślinowo. W Gnieźnie zrobiliśmy małą rundkę w okolicach łazienek, które są ładnie ośnieżone.

Dalej uderzyliśmy w terenową ścieżkę, żeby przemierzyć wiadukt, który nawet nie wiedziałem, że jest zamknięty:

Jak widać ludzie się tym raczej nie przejmują. My nie skorzystaliśmy tylko objechaliśmy dołem do ścieżki naprzeciwko. Dalej przebiliśmy się przez osiedla by dotrzeć do drogi na Lubochnię, gdzie przez Krzyżówkę i Miaty dojechaliśmy do Trzemeszna. Po drodze jeszcze obadaliśmy niedawno postawiony plac zabaw na Lubochni, który niestety jest zalany na dzień dzisiejszy:

Dobrze było znowu wsiąść na rower :) Odległości mierzone mniej więcej, bo przy tym mrozie posłuszeństwa odmówił czujnik prędkości w bezprzewodowym liczniku. Co ciekawe w ciepłym już działa. Jak tak dalej będzie to obecny licznik pójdzie do piekła, a wrócę do licznika z przewodami.