2022 baton rowerowy bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl 2017 button stats bikestats.pl 2016 button stats bikestats.pl 2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2011 button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy GrubyTno.bikestats.pl

Statystyki odwiedzin

Wrzesień, 2017

Piątek, 29 września 2017

Okoliczna pętla na niechcenie

Trasa: Miaty -> Gaj -> Ostrowite Prym. (szlakiem niebieskim z jedynką) -> Kinno -> Słowikowo -> Jezioro Kamienieckie -> Kamieniec -> Trzemżal. Coraz szybciej się robi ciemno i coraz zimniej...
Środa, 27 września 2017

Środowa wyrypa

Po dłuższym czasie ogarniania roweru po Suchym Lesie w końcu ruszyłem pojeździć. Trasa: 2/3 obwodu jeziora Wierzbiczany -> Jankowo Dolne -> Strzyżewo Paczkowe -> Kozłowo/Rudki. Z ciekawostek: rolnik zaorał mój ulubiony polny skrót nad jezioro Wierzbiczany jak by jechać drogą przez Święte i wyjechać z polnej na asfalt, skręcić w lewo i w prawo już się nie da...:

W Jankowie za to z plaży pojechałem jednym z moich ulubionych odcinków, którym wyjeżdża się koło oczyszczalni ścieków. Taki widok się rozlega na ośrodek nad jeziorem:

Niedziela, 24 września 2017

Bike Cross Maraton Suchy Las

Na niedzielę mieliśmy zaplanowany wraz z MariuszemKacprem, Grzegorzem i Krzychem wyjazd do Suchego Lasu na wyścig z cyklu Bike Cross Maraton organizowany przez Gogola. Jest to przedostatni wyścig z tego cyklu w tym roku i pierwszy mój udział w tego typu imprezie. Sam nigdy bym nie wpadł na to, żeby się tam wybrać, ale za namową kolegów się zdecydowałem. Był to również mój pierwszy raz w maratonie MTB (nie licząc Winter Race w Skorzęcinie i Dębówca, które są bardziej lokalne) jak i pierwszy wyścig na nowym rowerze.

Po dojechaniu, załatwieniu kwestii formalnych i innych rzeczy ruszyliśmy w objazd pętli. Zakładaliśmy, że 17 km zrobimy szybko i poznamy trasę, by lepiej się przygotować do wyścigu. Nic bardziej mylnego. Całą pętlę ja przejechałem w ponad godzinę, żeby się nie forsować, przy czym na końcówce zaczęli mnie mijać zawodnicy, którzy startowali jako pierwsi w kategorii MEGA. Jakoś dojechałem do celu, a że startowałem z szarego końca (ostatni sektor dla nowych zawodników), to miałem chwilę czasu na odpoczynek, zjedzenie czegoś i ogarnięcie trochę roweru, który był srogo ubłocony. Start odbył się około godziny 12:00.

Pierwsza pętla poszła sprawnie. Wyprzedziłem sporo zawodników z końcówki listy. Również i ja zostałem wyprzedzony przez tych, którzy startowali też pierwszy raz, ale byli lepsi. Zasadniczo nie liczyłem ile osób mnie wyprzedza i ile ja wyprzedzam. Traktowałem przejazd jako time trial ze względu na przesunięcia czasowe między sektorami. Najczęściej podążałem za ludźmi o podobnych siłach, których to wyprzedzałem na bardziej technicznych odcinkach.

Na drugiej pętli bilans wyprzedzających i wyprzedzanych wyszedł mi bliski zeru, ponieważ prawdopodobnie doganiałem tych z wcześniejszych sektorów, a na asfalcie ja cisnąłem słabiej, oszczędzając siły na późniejsze tereny. Najbardziej liczyłem wtedy na poprawę czasu na końcowym odcinku błotnym i na najbardziej stromym podjeździe, ale wszędzie gdzie mogłem cisnąć mocniej byłem blokowany przez przewracających się lub schodzących z rowerów. Na mecie zaznałem dosłownie orgazmu kulinarnego, gdyż zastałem stoisko z owocami i wodą, a wjeżdżając wydymany jak motorówka w najmilszych snach mi się nie śniło coś takiego :)

Ogólne wyniki wyglądają następująco:

Dystans MINI 34 km
Czas: 1:50:23
Miejsce open: 237/331 (mniej więcej 2/3 stawki)
Miejsce kat. M2: 29/38 (mniej więcej 3/4 stawki)

Z wyników jestem zadowolony, bo udało mi się nie być ostatnim, a warunki nie były za lekkie. Jednak trzeba nabrać trochę doświadczenia w ścigaństwie, żeby poprawić swoje możliwości. Myślę, że nie jest to moje ostatnie słowo w tej dziedzinie życia :) Zdjęcia znalezione gdzieś w sieci :)
Środa, 20 września 2017

Lasy skorzęcińskie

Pętla trasy Winter Race. Dojazd przez Gaj, powrót przez Jerzykowo. Mnóstwo grzybiarzy w tamtejszych lasach i wysyp grzybów rosnących nawet przy duktach.
Poniedziałek, 18 września 2017

Wał wydartowski

Postanowiłem porządniej przetrzepać najwyższy punkt w powiecie w Dusznie pod kątem stworzenia jakiejś ciekawej, sensownej i męczącej trasy. Dojazd przez Kruchowo i czarnym szlakiem z jedynką. Pokręciłem dookoła wieży, zaliczyłem kilka zjazdów i podjazdów (również po torze offroadowym), poznałem kilka nowych ścieżek mniej lub bardziej interesujących i mniej więcej ustaliłem sobie dość ciekawy profilowo wariant na brak pomysłu na tripa. Powrót duktowym wariantem przez młyn na foluszu. Zahaczyłem jeszcze o park Baba na dokręcenie do czterdziestki.
Piątek, 15 września 2017 | Uczestnicy

Okolice Wierzbiczan, Jankowo Dolne

Trasa Wymysłowo -> Kalina -> Jankowo Dolne -> Wierzbiczany (skarpa w kierunku wschodnim) -> Krzyżówka -> Miaty z MariuszemKacprem
Sobota, 9 września 2017

Serwis tylnego koła

Ostatnio zauważyłem, że tylne koło ma wyjątkowo jebitną ósemę. Pojechałem więc do Grzegorza na warsztat obadać sprawę i okazało się, że pękły dwie szprychy umiejscowione naprzeciwko siebie. Akcja - zakup szprych przy okazji w swarzędzkim Fogtbikes i wieczorem chwila moment i koło naprawione. Były to swojego rodzaju przygotowania maszyny do niedzielnego (10 września) wyścigu Bike Challenge na trasie 18 km, gdyż taki pakiet został mi za darmo podarowany, jednak z przyczyn niezależnych ode mnie nie wystartowałem.